Aktive emnerAktive emner  Vis medlemmerMedlemmer  KalenderKalender  Søg i forumSøg  HjælpHjælp
  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pellx
 Pilleklubbens Diskussion : Træpillestoker : Pellx  
Message Icon Emne: Pellx P21 + OPOP 418 kedel Besvar Opret nyt emne
Forfatter Besked
Friis
Newbie
Newbie

Medlem siden: 24 Juli 2007
Land: Denmark
Status: Offline
Beskeder: 3
Citér Friis Svarbullet Emne: Pellx P21 + OPOP 418 kedel
    Sendt: 28 April 2010 kl. 13:54
Fik for et par år siden købt mig en Pellx p21 brænder og en Tasso MS20 kedel. Begge dele blev købt brugt og har efter opsætning og tilpasning kørt perfekt hele tiden efter lidt justeringer. Problemet er bare at Tasso-kedlen ikke er så rengøringsvenlig, og det irriterer mig efterhånden en del.

Har kigget lidt efter en anden kedel og har fundet ud af, at en OPOP 418 kedel ville være idéel mht rengøring og størrelse (kW). Men så opstår der måske et problem mht. montering af Pellx-brænderen, da Pellx'en's udvendige rør er rundt Ø150mm. og OPOP'en's hul til brænderen er firkantet 120x120mm.????

For mig at se, på diverse billeder fundet på nettet, så er det firkantede hul på OPOP'en til at afmontere.... Hvis man ellers er en dygtig smed, er det så muligt at modificere dette hul? Er der nogen der har erfaring med dette? :|
STANDS motoren mens du handler, mens konen er inde og handle eller mens du afleverer ungerne. Får spat af dem der lader deres køretøjer stå og buldre i tomgang i 10-20minutter osv. TÆNK PÅ MILJØET!!!!
IP IP-adresse registreret
claes
Newbie
Newbie

Medlem siden: 28 December 2008
Land: Denmark
Status: Offline
Beskeder: 2
Citér claes Svarbullet Sendt: 31 August 2010 kl. 21:21
Har monteret min pellex på en opop, det spiller max.. Men det er på modellen med 160X160mm hul. Den er lidt større end 418'ern .. men det er ikke meget.
IP IP-adresse registreret
Besvar Opret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare beskeder i dette forum
Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum
Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Denne side blev genereret på 0.093 sekunder.