Aktive emner Medlemmer Kalender Søg |
|
| |
| Diverse tips | |
| |
|
| Forfatter | Besked |
|
zigge
Newbie
Medlem siden: 11 December 2004 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 14 |
![]() Emne: Indtsilling / Indkøring af stoker.Sendt: 14 December 2004 kl. 01:07 |
|
Hej.
Som totalt newbee - Jeg har endnu ikke fået stokeren
vil jeg gerne foreslå at der udarbejdes en guide til hvordan man
indstiller sin stoker optimalt og hvad de forskellige paremetre betyder
for driften af anlægget.Grunden er at jeg fornemmer at der er en del der står med en manual der ganske vist forklare hvad man skal trykke på for at ændre dit eller dat, men ikke hvilken indvirkning det har på fyret ![]() Så hvis der er en der har mod på at starte på en guide tror jeg at det kunne blive til glæde for mange andre stoker ejere her i forummet. Der er ingen der siger at guiden behøver at være komplet eller alvidende, jeg er sikker på at mange erfarne stokerejere vil komme med kommentarer og hjælp til at forbedre "værket". ![]() Mvh Zigge |
|
IP-adresse registreret |
|
|
jmksm
Newbie
Medlem siden: 23 Januar 2005 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 17 |
![]() Sendt: 24 Januar 2005 kl. 18:17 |
|
Hej Da der så mange forskellige styringer, snegle størrelser og hastigheder på sneglen, tror jeg ikke det er mulig at lave en fælles guide.
Mvh. Jens |
|
|
jm-ksm
|
|
IP-adresse registreret |
|
|
arne n skov
Newbie
Medlem siden: 02 Januar 2005 Status: Offline Beskeder: 13 |
![]() Sendt: 25 Januar 2005 kl. 19:11 |
|
Hej Jeg tror heller ikke at der er nogen unik metode at indstille et stoker fyr på. Dog er der et par praktiske vink når man går igang. 1. skiv den aktuelle indstilling op, så det bliver muligt at finde tilbage til udgangspunktet og husk at skrive erfaringen med den givne indstilling op, så du med tiden samler en erfaringsdatabase. 2. Gå langsomt frem - ændre kun 1 faktor af gangen. 3. Køb en kasse øl og find din bedste have stol frem og belav dig på at bruge en weekend i pillefyrets hyggelig skær. 4. Find en som har samme fyr. Der er mange begyndervanskeligheder som kan overvindes ved en god pillesnak. Jeg håber at ovenstående kan give et hint i den rigtige retning. Med venlig hilsen Arne
|
|
IP-adresse registreret |
|
|
MHES
Newbie
Medlem siden: 19 Oktober 2004 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 68 |
![]() Sendt: 25 Januar 2005 kl. 19:56 |
|
Hej Zigge, Hvis du med "guide til indstilling af sin stoker" mener en beskrivelse af hvad der påvirker hvad, så prøv at kikke på min vejledning i indstilling af stoker/pillebrænder, du finder den på http://www.pilleklub.dk/stoker/indl/indl009/indl009.htm Håber at det bringer dig videre. Hilsen Michael |
|
|
Michael Svensson
"Træpille(mis)bruger
|
|
IP-adresse registreret |
|
|
wernerfire
Newbie
Medlem siden: 17 Januar 2010 Status: Offline Beskeder: 6 |
![]() Sendt: 01 Februar 2010 kl. 20:23 |
|
Fin beskrivelse - er kun enig i at det er den rigtige måde at indstille det på.
|
|
IP-adresse registreret |
|
|
||
Skift forum |
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |
|