Aktive emnerAktive emner  Vis medlemmerMedlemmer  KalenderKalender  Søg i forumSøg  HjælpHjælp
  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Diverse tips
 Pilleklubbens Diskussion : Diverse : Diverse tips
Message Icon Emne: Indtsilling / Indkøring af stoker. Besvar Opret nyt emne
Forfatter Besked
zigge
Newbie
Newbie

Medlem siden: 11 December 2004
Land: Denmark
Status: Offline
Beskeder: 14
Citér zigge Svarbullet Emne: Indtsilling / Indkøring af stoker.
    Sendt: 14 December 2004 kl. 01:07
Hej.

Som totalt newbee - Jeg har endnu ikke fået stokeren vil jeg gerne foreslå at der udarbejdes en guide til hvordan man indstiller sin stoker optimalt og hvad de forskellige paremetre betyder for driften af anlægget.

Grunden er at jeg fornemmer at der er en del der står med en manual der ganske vist forklare hvad man skal trykke på for at ændre dit eller dat, men ikke hvilken indvirkning det har på fyret

Så hvis der er en der har mod på at starte på en guide tror jeg at det kunne blive til glæde for mange andre stoker ejere her i forummet. Der er ingen der siger at guiden behøver at være komplet eller alvidende, jeg er sikker på at mange erfarne stokerejere vil komme med kommentarer og hjælp til at forbedre "værket".

Mvh
Zigge
IP IP-adresse registreret
jmksm
Newbie
Newbie

Medlem siden: 23 Januar 2005
Beskeder: 17
Citér jmksm Svarbullet Sendt: 24 Januar 2005 kl. 18:17

Hej

Da der så mange forskellige styringer, snegle størrelser og hastigheder på sneglen, tror jeg ikke det er mulig at lave en fælles guide.

Mvh.

Jens

jm-ksm
arne n skov
Newbie
Newbie

Medlem siden: 02 Januar 2005
Beskeder: 13
Citér arne n skov Svarbullet Sendt: 25 Januar 2005 kl. 19:11

Hej

Jeg tror heller ikke at der er nogen unik metode at indstille et stoker fyr på. Dog er der et par praktiske vink når man går igang.

1. skiv den aktuelle indstilling op, så det bliver muligt at finde tilbage til udgangspunktet og husk at skrive erfaringen med den givne indstilling op, så du med tiden samler en erfaringsdatabase.

2. Gå langsomt frem - ændre kun 1 faktor af gangen.

3. Køb en kasse øl og find din bedste have stol frem og belav dig på at bruge en weekend i pillefyrets hyggelig skær.

4. Find en som har samme fyr. Der er mange begyndervanskeligheder som kan overvindes ved en god pillesnak.

Jeg håber at ovenstående kan give et hint i den rigtige retning.

Med venlig hilsen

Arne

MHES
Newbie
Newbie

Medlem siden: 19 Oktober 2004
Beskeder: 68
Citér MHES Svarbullet Sendt: 25 Januar 2005 kl. 19:56

Citat: zigge

Hej.

Som totalt newbee - Jeg har endnu ikke fået stokeren vil jeg gerne foreslå at der udarbejdes en guide til hvordan man indstiller sin stoker optimalt og hvad de forskellige paremetre betyder for driften af anlægget.

Grunden er at jeg fornemmer at der er en del der står med en manual der ganske vist forklare hvad man skal trykke på for at ændre dit eller dat, men ikke hvilken indvirkning det har på fyret

Så hvis der er en der har mod på at starte på en guide tror jeg at det kunne blive til glæde for mange andre stoker ejere her i forummet. Der er ingen der siger at guiden behøver at være komplet eller alvidende, jeg er sikker på at mange erfarne stokerejere vil komme med kommentarer og hjælp til at forbedre "værket".

Mvh
Zigge

Hej Zigge,

Hvis du med "guide til indstilling af sin stoker" mener en beskrivelse af hvad der påvirker hvad, så prøv at kikke på min vejledning i indstilling af stoker/pillebrænder, du finder den på http://www.pilleklub.dk/stoker/indl/indl009/indl009.htm

Håber at det bringer dig videre.

Hilsen Michael

Michael Svensson
"Træpille(mis)bruger
wernerfire
Newbie
Newbie

Medlem siden: 17 Januar 2010
Beskeder: 6
Citér wernerfire Svarbullet Sendt: 01 Februar 2010 kl. 20:23
Fin beskrivelse - er kun enig i at det er den rigtige måde at indstille det på.
Besvar Opret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare beskeder i dette forum
Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum
Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.