Aktive emner Medlemmer Kalender Søg |
|
| |
| Tilslutning | |
| |
|
| Forfatter | Besked |
|
veisfeld
Newbie
Medlem siden: 18 Oktober 2004 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 4 |
![]() Emne: Byg selv akkumuleringstank?Sendt: 18 August 2005 kl. 14:12 |
|
Hej,
Under søgen omkring akkumeringstank på Google, faldt jeg over een der har ombygget en gammel olietank til en akkumuleringstank. Er der nogen herinde der har nogen erfaringer med dette? Jeg går i overvejelser om en DOR kedel 24kw monteret med en pillebrænder som backup. Brænde skal være primære varmekilde. Er der nogen der kan lave en princip skitse af hvordan kedel, pillebrænder, centralvarme og akkumuleringstank skal kobles sammen. |
|
|
Morten:)
Rosendal/ Kondor KB-25 pillebrænder på gammel støbejernskedel. |
|
IP-adresse registreret |
|
|
Niels MP
Newbie
Medlem siden: 15 December 2004 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 15 |
![]() Sendt: 08 September 2005 kl. 22:10 |
|
Med hensyn til "hjemmelavet" akkumuleringstank, tror jeg det er klogest at ofre pengene på en ny og "rigtig" akkumuleringstank.
Så er man sikker på at den kan tåle trykket og at den er konstruert for optimal lagdeling af vandet. Der er forresten et andet sted i dette forum, hvor der netop diskuteres fordele og ulemper (fejl og mangler)ved den hjemmestrikkede akkumuleringstank, bygget på en gammel olietank. |
|
IP-adresse registreret |
|
|
||
Skift forum |
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |
|