Aktive emnerAktive emner  Vis medlemmerMedlemmer  KalenderKalender  Søg i forumSøg  HjælpHjælp
  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Fyrrum
 Pilleklubbens Diskussion : Diverse : Fyrrum
Message Icon Emne: Pillefyr i bryggers Besvar Opret nyt emne
Forfatter Besked
Wezio
Newbie
Newbie

Medlem siden: 24 Marts 2008
Land: Denmark
Status: Offline
Beskeder: 1
Citér Wezio Svarbullet Emne: Pillefyr i bryggers
    Sendt: 24 Marts 2008 kl. 13:17
Jeg overvejer på det kraftigste at anskaffe mig et pillefyr.

Jeg opvarmer pt. mit hus med brændeovn, herudover har jeg også gulvvarme der bliver varmet op via en Metro-varmtvandsbeholder. Jeg bruger dog ikke gulvvarmen så tit, da den virkelig får min el-måler til at snurrer rundt.

Jeg har lige nu mine to varmtvandsbeholdere (en til brugsvand og en til gulvvarme) placeret i nogle skabe i mit bryggers. Jeg tænkte om det var tilladt og muligt, at placere et pillefyr der istedet? Findes der nogle pillefyr der er meget kompakte og må stå inde i selve huset? Hvad med brandsikring? Brænder et pillefyr ikke i et lukket forbrændingskammer, ligesom fx et gasfyr?

Har I evt. nogle billeder af, hvordan jeres pillefyr er placeret hjemme hos Jer?

På forhånd mange tak.

Mvh. Kasper
IP IP-adresse registreret
farmandsen
Newbie
Newbie

Medlem siden: 11 Januar 2008
Land: Denmark
Beskeder: 12
Citér farmandsen Svarbullet Sendt: 24 Marts 2008 kl. 19:52

Hej

Jeg kan ikke anbefale at sætte et stokerfyr op indendørs, det skal renses jævnligt, og det sviner. Piller og andet støver også.

MHT lovligheden, så skal der klasse 1 sikres rum, med vandslange og afløb. DVS BD 30 branddør, og 2 lag gips på lofter/trævægge, og støbt gulv. Hvad vindue angår ved jeg ikke.

scottedor
Newbie
Newbie

Medlem siden: 26 Februar 2008
Beskeder: 9
Citér scottedor Svarbullet Sendt: 02 April 2008 kl. 00:02
hej du kan rolig sætte et pillefyr op i din baggang jeg har været med til at sætte flere i baggang,kældre og lignende.Det sviner ikke særlig meget.det fylder ikke mere end et oliefyr +silo. Jeg ville have sat et billede af et fyrrum hvor en mindrepillesilo er indbygget under et bord ,men siloen kan også stå i et rum ved siden af.de fyr jeg har været med til at sætte op har været scotte 16/dor 24 kedel mvh erik
scottedor
Newbie
Newbie

Medlem siden: 26 Februar 2008
Beskeder: 9
Citér scottedor Svarbullet Sendt: 02 April 2008 kl. 00:44
hej igen  jeg glemte at skrive noget om fyrrummets indretning,der skal ikke være branddør,ildslukning ,det anlæg som jeg omtaler er godkendt til trykekspsion,der kræves brandsikkert loft f.eks. 1el2 lag gipspl. snak med din skorstensfejer. jeg bor i sønderjylland . mvh. erik
Besvar Opret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare beskeder i dette forum
Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum
Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Denne side blev genereret på 0.063 sekunder.